tisdag 16 mars 2010

LÖSHÅR

Nu skall jag äntligen ta upp det här med mitt löshår, hur man skall sköta det som bäst, och vilka misstag man INTE skall göra med syntet löshår som jag har gjort.

Jag har ju som sagt löshår :) svart löshår 60 cm syntet löshår
Här skall jag lägga upp 2 bilder på mig med UTAN löshår och MED löshår

UTAN LÖSHÅR
det har växt lite faktiskt sedan jag tog detta kort,ungefär 3 cm
Men så här ser jag ut utan löshår :)

|
|
V MED LÖSHÅR
såhär ser jag ut i löshår
Denna bild är tagen på jul
















MISSTAG MAN INTE SKALL GÖRA MED LÖSHÅR

Jag har som sakt gjort några misstag med mitt löshår,som man inte skall göra.

* Man skall INTE borsta det ofta ! det har jag däremot gjort,jag har borstat det så mycket att det har blivit riktigt risigt.

* Tvätta det INTE för OFTA ! Jag har inte tvättat det så ofta. men jag har däremot haft hårinpackningar i löshåret, som man inte skall ha.

Jag har till och med fått KLIPPA löshåret för det har varit så risigt.
Men nu har jag faktiskt kommit på knepet hur man skall få bort det risiga håret
Platttången är ALLT du behöver :)
du skall platta håret.Då blir det rakt och slätt igen ! Och det är inte alls risigt längre!
OBS ! håll inte plattången för LÄNGE på syntet löshår,för då smältar det,högt 50-70 grader på syntet löshår

HUR DU SKALL SKÖTA LÖSHÅR

* Borsta det så lite som möjligt,om du ändå behöver borsta det så borsta det med en borste man använder på barn,den är mjuk och river inte ut håret ur spännena.

* Tvätta det så lite som möjlit
- det är klart att man får tvätta det, MEN HÖGST 1 GÅNG I VECKAN

det var allt jag hade att säga om mitt löshår :)

ha det bra
// LENA (skrattpiller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar